Dagens Hoppträning!

Idag blev det ju som sagt en efterlängtad hoppträning!! Var sjukt taggad, men nervös.. eftersom han var så himla pigg och "konstig" förra gången.. Även om han hoppa bra då!
Men iaf, så var vi där tidigt, ca 30 min innan lektionen, så började leda runt honom kors och tvärrs mellan alla bommar medans Karin (tränaren) och Tjorven plockade fram stöd till alla hinder :) När dom andra i guppen kom så hoppade jag upp och började skritta en stund, gjorde lite skänkelvikningar, volter osv. Och han var ganska mjuk och följsam i dag! Sen i traven blev han lite stark och springig, men kortade honom från början och det funkarde mkt mkt bättre då :D Red fram en stund i trav och sen även galopp över bommar, sen blev det några små skutt på både böjt och rakt spår, och tyckte att han skötte sig ganska bra med tanke på att det var ett tag sen vi tränade för instruktör.. Sen när vi skulle hoppa olika övningar, bla stuts på volt, galoppbommar tre stycken fram till en oxer, en form av kombination fast med en bom mellan hindren också, och även två hinder i föjld på böjd linje. Allt flöt på och han lyssnade ovanligt bra för att vara massa hinder med i bilden :o :D

Slutade väl hoppa någonstanns mellan 70 och 80 cm, dock enstaka på 90 cm, det är varken höjden eller teckniken det är "fel" på utan farten och samlingen.. Men det ska vi träna på nu, så det blir bättre! :D As sugen på att börja träna en gång i veckan nu, och kommer nog sluta med att det blir ena veckan dressyr och andra hopp! Ska bara se så det funkar med skolan samt med chafför ;)

Givetvis kom jag på när vi kört ungefär halvvägs att kameran ligger kvar i stallet.. trodde jag hade fått med mig den men icke san icke, så blev tyvärr ingen film/bild från i dag :'( Men får bli till nästa gång istället :)
Nu ska jag sova godnatt ^^

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0