Gårdagen...

Igår så red jag en sväng barbacka uppe i paddocken, han skötte sig ganska bra och lyssnade hyffsat, hade en halsring på han ifall att han skulle va busig/tittig så ville jag inte av misstag ha balansen i tyglarna.. Men behövde aldrig använda den till det, för han skötte sig :) (y)
Men efter jag hade ridit ca 15 min skritt så längde jag tyglarna och red med låååånga tyglar och gjorde både framdelsvändningar, bakdelsvändningar och även skänkelvikningar utan tyglar ;) Han lyssna jätte bra, provade även att göra alla dom grejerna med hjälp av att lägga ner tyglarna helt och bara använda "halsringen" och är nöjd över honom med tanke på att han inte gjort det tidigare.. :)

Slutade med att vi lekte lite löst i paddocken sen efter vi hade ridit runt ca 30 min :) Vi busade och lekte sen en stund, tills jag inte orkade springa mer haha, as jobbigt att spriga i paddocken :( Så skickade ut honom på spåret i gallopp i båda varven sen avslutade vi med att vi sprang lite tillsammans, sen gick vi ner :)

Han har börjat lyssna ännu bättre på mig från marken vilket är super kul :D Min bäbis pojke <3



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0