jadu..

Idag blev det en barbacka tur igen! :)
Red ut, och det enda "kravet" jag hade var att han skulle söka sig neråt och inte springa allt vad han hade utan gå i den fart jag bad om vid just det tillfället. Vilket gick bra dom flesta gångerna :D Hade på mig panlampa ut i dag och satte på den när jag hade kommit en bit från stallet och så satte jag på den och han flög bokstavligen raktupp i luften haha söte pojke! <3 Resten av ridturen gick bra, han lyssnade och det enda som var något att peka på, om man ska ha något att peka på var att när jag hade lampan på, så blev han tittigare än vanligt, men lyssnade oftast på mig ändå (y) <3 Skrutten! Har kommit fram till att han är sjukt kvällstrött också ^^

Efter ridturen så trixade vi lite i stallet vilket gick ganska bra, han tycker det är väldigt kul, så funderar på att lägga in det ibland efter ridpassen samt kanske lägga in en dag som blir vila samt några trix på :) Men vi får se, ska börja skriva allt jag gör med honom nu mer, så det går att gå tillbaka enkelt :)

Denna vecka blir det iaf:

Måndag: Barbacka i paddocken, mjukgörande övningar
Tisdag: Barbacka uteritt
Onsdag: Lektion
Torsdag: Uteritt/"busritt"
Fredag: Troligen lösarbete i paddocken
Lördag: Låter det vara obestämt sålänge
Söndag: Låter det vara obestämt sålänge




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0