Slappar dag..

..idag blev det en ganska slapp dag.. började med att gå upp tidigt för att släppa ut hästarna, mockade även då sen åkte jag hem, åt en andra frukst och satte mig vid tv en stund, hämtade datorn efter en stund och sen pysslade jag lite här hemma och sen gick jag och åt, gjorde mig i ordning och åkte till palbohult, där jag träffade Emma, var där en stund, pratade samtidigt som hon fixade med sina saker i sadelkammaren :)
Sen gick/åkte vi hem till mig och sen vidare till mitt stall, vi hade tänkt att löshoppa honom i dag, men blev inget av det eftersom hann bli mörkt innan vi var klara och skulle gå upp så blev det ändrade planer! Istället så tog jag med mig min pressäning upp och "lekte" med den istället, Rocky var super duktig! :') Han tyckte det var lite små läskigt först när det praslade, men sen var det inga problem, hade den över han, bakom han, över huvudet, under magen, mellan frambenen osv, och han stog lös ! Han rörde inte mer än max tre steg, när jag gjorde detta :'') Min ponny kan när han vill, ser sjukt stora framsteg när det gäller "vara rädd" biten, som är sjukt kul att se! :'D
Provade även att springa och "släpa" pressen efter mig, med han på andra sidan, det tyckte han var lite konstigt i traven men han var ändå duktig :D Så blir mer sådant här tränande! ;)

På onsdag så blir det hoppträning trotts allt :D Sjukt taggad!! Kommer bli sjukt kul att komma iväg och träna igen! :D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0