Träningen idag..

... han lyssnade helt okej, när jag värmde upp innan lektionen. Sen nästan från början av lektionen blev han mjuk och lyssnade ganska bra utan större proterster! Han tyckte det var väldigt jobbigt med skänkelvikning längs sargen, men det gick :) Det car mycket lättare att flytta för vänster än för höger, men gick för höger också (y)

Efter att jag hade ridit drygt halva ridpasset så, kom hon som skulle rida efter mig in. Hon jobbade sin häst i andra änden av ridhuset. Vilket gick helt okej och Rocky fortsatte lyssna bra på mig :)
Men när jag skulle gallopera fyrkantspåret så gick första varvet bra, där jag gjorde några volter osv. Men när vi kom närmare dem så tvärnitade Rocky och slängde sig bakåt x(  Vilket jag inte var med på.. men det gick bra, även hennes häst slängde sig, men båda satt kvar! Medans Lisa ( tränaren ) skrattade lite ^^
Resten av ridpasset gick smärtfritt!! Men kände efter att jag hoppat av hur trött jag var i benen och hur stel jag var haha xD

Är nöjd iaf och det märks stor skillnad på Rocky även om det inte har gått jätte många gånger för Lisa ! :D Märks stort på Rocky att han får jobba och att han tycker det är kul :) (y)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0